Hoppningen inställd

Idag blev det ingen hoppning med Jojo utan dressyr pass. Kajsa (vår ridlärare) hade brutit foten, en häst hoppade på hennes vrist/fot. Så hon kunde inte bygga några hinder och hade svårt att gå. Men vi ska få hoppa nästa lördag istället. Så det blir kul då. Vi kommer ha samma häst igen så det inte blir en ny häst först när man hoppar.. 6:te gången jag kommer rida Jojo då (på rak). Men det gör absolut inget för mig, min BÄSTA Jojo! <333

RIDPASSET IDAG: idag fick vi köra igenom några delar i ett dressyr pogram, riktigt kul. Det jobbigast med dressyr är att man sitter oftast i aretstrav, som blir jobbig för mig eftersom Jojo tar mindre steg en en B-ponny. :/ men Kajsa säger att det går bra att köra lite saktare så det är bekvämt att sitta ner. Jag fick beröm flera gånger av Kajsa att jag har en fin sits på Jojo trots hennes steg. Kul att höra, tar åt mig. Som sagt börjar jag bli van ;) Men det är lite lättare utan stigbyglar och när jag känner henne så bra som jag gör nu! <3 blir nog en på TOPP av mina favvisar! Hon är svin duktig och lyssnar på hjälperna, går på tygel osv. Men hon är en hopp-ponny, det märks för första gången jag red henne var det marskeradhoppning!<3 vi fick alltså en RIKTIGT RIKTIGT BRA START TILLSAMMANS.
(Jojo idag efter dressyren)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0